Το γυαλί ως πρώτη ύλη είναι ένα πολύ ιδιαίτερο υλικό που συνδυάζει και μπορεί να αναδείξει όσο κανένα άλλο την λάμψη, τη δυναμική του εύθραυστου, υπέροχους χρωματικούς τόνους και αντανακλάσεις, καθώς και μια ιδιαίτερη διαχρονική καλαισθησία, ειδικά στα μοντέρνα βιομηχανικά προϊόντα.

Το γυαλί στη γλυπτική αποτελεί πρόκληση για κάθε επίδοξο γλύπτη. Ανεξαρτήτως των χρόνων εμπειρίας, ακόμα και ο πλέον ταλαντούχος ή έμπειρος γλύπτης θα πρέπει να δείξει ιδιαίτερη προσοχή, αγάπη και χειρουργικές κινήσεις. Οι τεχνικές στη γλυπτική του γυαλιού είναι ιδιαίτερες, περίπλοκες, χρονοβόρες, και αποτελούν πρόκληση, καθώς ο καλλιτέχνης καλείται να δείξει μεγάλη αυτοπειθαρχία και ακρίβεια για μεγάλη χρονική περίοδο, τεστάροντας τόσο τα νεύρα όσο και τις αντοχές του. Βεβαίως, το αποτέλεσμα, εάν όλα γίνουν σύμφωνα με τις βέλτιστες προϋποθέσεις, μπορεί να εξιτάρει την φαντασία και τον θαυμασμό ακόμα και των πλέον “δύσκολων” κριτικών της τέχνης. Άλλωστε, το γυαλί έχει κάτι το “Θείο” στην υπόστασή του που κάνει τον άνθρωπο να το θαυμάζει ασυνείδητα, ως μια πρωτόγονη αντίδραση βαθιά ριζωμένη μέσα στο DNA του.

Ο Έλληνας γλύπτης Κώστας Βαρώτσος έχει αγαπήσει πολύ την Κύπρο και έχει δημιουργήσει ένα γυάλινο γλυπτό απαράμιλλης τεχνικής και φινέτσας που κοσμεί τον Προμαχώνα του Δημαρχείου της Λευκωσίας. Για όσους δε γνωρίζουν, ο Κ. Βαρώτσος έγινε παγκοσμίως γνωστός για το περίφημο γυάλινο γλυπτό “Δρομέας” που κοσμεί κεντρικό σημείο της Αθήνας απέναντι από το Hilton.

Ωστόσο, το πρώτο γυάλινο γλυπτό του Κ. Βαρώτσου δημιουργήθηκε στις αρχές του ’80 στην Κύπρο. Πρόκειται για τον “Ποιητή” και ο γλύπτης ήταν μόλις 28 χρονών τότε. Ο “Ποιητής” ανέδειξε τον Έλληνα γλύπτη και έκτοτε υπήρξε ένα μεγάλο δέσιμο με την Κύπρο. Μάλιστα, ο Κ. Βαρώτσος επισκέφτηκε πρόσφατα και πάλι την Κύπρο ώστε να καθοδηγήσει τις εργασίες για το απαραίτητο “lifting” στο γυάλινο γλυπτό. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει και στον Κύπριο συλλέκτη Δάκη Ιωάννου με την πρωτοβουλία του οποίου ήρθε ο “Ποιητής” στην Κύπρο και ομορφαίνει τις ζωές των Κυπρίων.